دنیای ما

ای انسان! تو سازنده ی تاریخ،آینده،قیامت، بهشت و جهنم هستی.

دنیای ما

ای انسان! تو سازنده ی تاریخ،آینده،قیامت، بهشت و جهنم هستی.

دنیای ما

بسمه تعالی
می خواهیم با هم رشد کنیم. بیایید به هم کمک کنیم بهتر شویم و تابعیت بیشتری از عقل و عشق داشته باشیم تا هوس هایمان.

دیدگاه و نظراتتان را در میان بگذارید.

لطفا به سایر وبلاگ هایمان سر بزنید:
- دنیای ما (http://donyayema.blog.ir)
- برای زندگی ( http://donyayema2.blog.ir )
- علم و اندیشه (http://donyayema3.blog.ir )
- در خدمت انسان (http://mehre8.blog.ir )





آخرین نظرات

آدرس و چرایی وجود وبلاگ ها

بسمه تعالی

چرایی وجود وبلاگ

بنده ی حقیر دانشجوی ارشد فیزیک هستم. شاید حدو ده سال یا بیشتر، به خصوص پس از ورود به دانشگاه به همران دوستانم به فعالیت های فرهنگی و (کمتر) علمی پرداخته ام و با رخدادهای گاها خوشایند و گاهی تلخ مواجه شده ام، اعم از این که برای خودم پیش آمده باشد یا برای اطرافیانم.نمی خواهم زیاد وقت شما را بگیرم. وقت برای آشنایی زیاد است. در تمام این مدت چند مسئله ی اساسی را مانع ثمردهی تلاش های خالصانه ی برادران و خواهرانم دیدم که شرح آن ها کم کم در وبلاگ ها خواهد آمد.

از نظر حقیر، مهمترین مسئله عدم فراگیری اعمال ما است. یعنی یا قشری می شویم یا جناحی.

معتقدم حداقل سه اصل برای فراگیری و ثمردهی یک نظریه یا یک عمل، مؤثر خواهد بود:

1.     حقانیت: عمل یا نظریه ی ما باید منطقی و عقلانی باشد

2.     کارامدی: عمل یا نظریه ی ما باید قابل استفاده باشد. یعنی بتوانی ببری و استفاده کنی، و وقتی می شود یک نظریه را استفاده کرد که جزئیات اجرایی و مکانیزم تحقق آن قابل حصول باشد و فقط در فضای ذهنی اسیر نگردد.

3.     محبت: مرام ما باید مخاطب را مجذوب کند.

عدم توجه به یکی از اصول مانع حرکت می شود. شاید ما بیشتر به اصول 1 و 2 توجه کنیم ولی اغلب اصل سوم را رها می کنیم. به  خاطر همین است که عرب جاهل 1400 سال پیش با پیغمبر همراه می شود، ولی دانشجوی قرن 20 و 21 یا سکوت می کند  و همراه نمی شود یا مخالفت می کند.

عدم توجه به این سه اصل ناشی از فقر تئوریک و جو زدگی است. امروز عده ی کمی در بدنه ی نظام، در ساحت عمل، به گفتمان امام (ره)  و تجارب جهانی انقلاب اسلامی و نظریات ایدئولوگ های انقلاب همچون رهبری، شهید بهشتی، امام صدر و شهید مطهری و... رجوع می کنند. در اثر چنین فضایی شاهد این هستیم که قرائت ها ی متضاد و مغایر با نگاه امام تحت عنوان خط امام با برچسب های مختلف در حال تسلط بر فضای گفتمان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور هستند .

البته در  بیان نظرات مخالف اشکالی نیست، حق هر انسانی است بر مبنای دانسته هایش از اختیار خود استفاده کند. حیات اجتماعی نمی تواند جز با احترام به عقاید مخالف رشد کند. ولی این که یک عده سعی می کنند تاریخ را قلب کنند یا از طریق برخورد گزینشی با افکار انسان ها خود را موجه سازند، خیلی رنج آور است. امیدوارم خودمان به چنین سمتی نرویم.

این مسائل و مواردی از این دست موجب شده که بخش عمده ای از تلاش های فرهنگی و سیاسی و حتی اقتصادی به هدر رود و حتی به ضد خود بدل شود و به شکل افسار گسیخته ، فساد در جامعه شیوع پیدا کند.

در این مجموعه ی وبلاگ ها سعی داریم تا به صورت محوری نظرات و تجارب بزرگانی چون امام، رهبری، شهید بهشتی و امام صدر را به صورت کم حجم و مستمر (تا حدامکان هفتگی) ارائه دهم. در عین حال از مطالب مرتبط با موضوع تا حد ممکن استفاده خواهم کرد.

 

وبلاگ ها و موضوعات محوری:

-         دنیای ما (http://donyayema.blog.ir)

کار جمعی علمی و فرهنگی.

ارائه ی کوتاه تجارب فعالان فرهنگی و علمی.

بیان مختصر سیره و اندیشه ی ایدئولوگ های انقلاب.

-         برای زندگی ( http://donyayema2.blog.ir  )

 با موضوع سبک زندگی .

-         علم و اندیشه (http://donyayema3.blog.ir )

آشنایی با منطق، فلسفه، تاریخ و فلسفه ی علم، مسائل علمی جذاب در حوزه ی ریاضی و فیزیک.

-         در خدمت انسان (http://mehre8.blog.ir )

بیان مفصل تر سیره و اندیشه ی ایدئولوگ های انقلاب با محوریت دو مسئله ی «کار جمعی وتشکیلات اسلامی» .

 

به دنبال ارائه ی حجم عظیمی از اطلاعات نیستیم. درصددیم آهسته و پیوسته متناسب با نیاز و تمایل مخاطب، مطالب را بارگذاری نماییم و با هم رشد کنیم. پس با نظرات و دیدگاه هایتان ما را همراهی نمایید.